VÄLKOMNA IN I MITT HÄSTPARADIS

VÄLKOMNA IN I MITT HÄSTPARADIS
Kul att ni tittar in och fortsätter att följa vårt hästliv och allt roligt som händer i StallSillefall1

lördag 14 juli 2012

Full fart med Belvedèrè

Tagit hem Belvedèrè från betet nu. Han ska sättas igång och se om hans ben håller.
Belvi tycker sååå mycket om när man pysslar med honom men man får akta sig för hans enorma hovvar. Han är inte sååå noga med var han sätter dom eller som han gör med sina hästkompisar... använder dom för att skrapa (sparka) mej på mina ben med för att tala om, om det är något som bekymrar honom eller som att slå upp med, så att jag får en känga när jag jobbar honom för att tala om för mej att han inte riktigt är med på det vi gör...
Ajjjjjjjjjjj

Jobbar honom i lina med gjordar och sadel.
Gjorden går bra oavsett om den spänns hårt eller ej.
Sadeln däremot får sig en riktig omgång när han känner den på sin rygg...
Han jobbar två korta pass om dagen nu och hans rörelser är liksidiga men oj vad han är klen och muskelfattig den store fine killen....
Fortsättning följer.......  :O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar